onsdag 10 november 2010

Maskrosbarn

Det har flyttats en hel del på senaste tid. Ingen har riktigt tid att skriva på en blogg när man flyttar. Man håller på att sortera och kasta. Kasta sånt som man vid senaste flytten sorterade i spara kartongen. Spara sånt som man vid nästa flytt kastar osv. Man har fullt upp.

Nu håller vi på att flytta in, och då skall det bäras, skruvas, och monteras. Monteras ja. Det finns ju ett företag som har som affärsidé att överlåta det till kunden. Man plockar ner saker i så små beståndsdelar som det bara går, och lägger det i platta paket. Vi köper, monterar och svär ve och förbannelse över köpet och lovar oss själva att aldrig köpa något där igen. Han som valde bort montagebiten ur sin affärsidé, han blev miljardär...

Lillhjärtat behövde ny taklampa. Med 3,70 i takhöjd så fungerar det inte med en plafond direkt. Det behövs något som "tar tag i rummet", som Ernst säkert hade uttryckt det. Lillhjärtat hittade en lampa som, enligt henne själv, skriker IKEA. Jag och Hjärtat har försökt få in henne på andra tankar. Visat fina lampor på fina butiken, men icke sa nicke. Lampa Maskros skulle det va. Basta!

Hjärtat åkte dit och köpte den igår. Jag fick nöjet att montera den igår. En Maskros består av 160 st blommor och 160 st spjut. Bland annat. Jag stod i 1,5 timme på en stege och monterade ihop denna sak, vilket resulterade i en sjuhelvetes kramp i vaden idag.

Lillhjärtat tröttnade att titta på efter ett tag, sa lite slött: "Glöm inte att sätta dit alla blommorna", och gick sedan och kollade på TV. Smart tjej. Jag stog och tänkte på den där miljardären som sålt Maskros. Han tyckte nog inte det va så kul att montera ihop den, så han lät mig göra det. Säger det mer om honom eller mig? Ja, som sagt, han är miljardär...vad vet jag?

Jag och Hjärtat köpte även en Kartell lampa på Rummet igår. Man får en kartong, bär hem den, sprättar upp kartongen, ställer lampan på plats och tänder den.
Det finns en tjusning med att få lampor monterade som dom är tänkta att se ut också...


Ytterligare en tanke slog mig under montaget.
Hur fan gör man när man flyttar med Maskros?
Anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar