tisdag 19 april 2011

Justin Beaver?...

I fredags skrevs ännu ett kapitel i föräldrarskapets hemliga handbok. Lillhjärtat hade bjudit in mig till en föreställning av "småstjärnorna" på sin skola. Mer eller mindre begåvade barn från 4 klasser skulle uppträda. På sådana tillställningar blir det väldigt tydligt det där uttrycket - mina barn och andras ungar. Det kan väl vara OK att titta på Lillhjärtats uppträde från bakersta raden i klassrum 1C, men alla andras...nja.

Det verkade vara som om att Erik Saade var väldigt Popular, för den låten fick man höra flera gånger om. Och Monimaker var med åtminstonne 1 gång. Kanske 2. Jag kan ha slumrat till där på bakre raden. Men Lillhjärtat hade efter 3 dagars bråk med sina danskompisar frångått de obligatoriska melodifestival artisterna.

"Pappa, vi har valt att dansa till Justin Bieber". Först tyckte jag att hon sa Beaver. "Och vet du, mamma visste inte vem det var, fniss". Jag satt bakom ratten och kramade den hårt, och hoppades att frågan inte skulle komma.
"Vet du vem det är pappa?"...


Jag sökte i minnet utan framgång, och det enda jag kunde komma på att säga till min 7-åriga dotter var - "Nej, men vet du vem Ulf Lundell är då?"

Tystnad...

"Jag har hört talas om honom..."

End of discussion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar