onsdag 25 februari 2009

Jaha, och var börjar man någonstans...?

Först en sida på Facebook. Sedan en egen blogg. Eller var det tvärtom man skulle göra? Jag började med en Facebooksida i alla fall. Jag har haft den i över ett år nu. Jag har fått ihop 50 'vänner'. Många har hundratals. Några tusentals. Varför? Hur går det till att få så många vänner? Jag känner knappt alla mina 50 'vänner'. Men det skall kommenteras, taggas, utmanas och puffas hit och dit. Jag tycker att det räcker med 50 'vänner'. Jag har inte tid att puffa fler.

Då känns en blogg mycket lugnare. Bara jag och min 17'' dataskärm. Jag kanske måste fundera på att köpa en större skärm. Att sitta och kisa in i en 17'' skärm är kanske som att behålla sin Nokia 3310 bara för att "det har aldrig gjorts en bättre mobiltelefon". Det är klart att det har gjorts. I princip alla mobiltelefoner efter 3310 är bättre. Något mer invecklade, men bättre. Jag skall nog köpa en större skärm imorgon. Minst 21''. Minst!

Ja, en blogg känns lugnare, som sagt. Där kan man skriva om allt det som ploppar upp i huvudet, och på så sätt hälla över alla dessa popcorn i datorn. Och det kan ploppa ganska mycket ibland. Därför kallar jag bloggen för Popcorn. Och när jag sedan har hällt över alla dessa popcorn i datorn så blir det kanske Ctrl - Alt - Delete? Man frigör utrymme på den mänskliga hårddisken. Då kanske jag kan komma ihåg några koder. Man måste kunna koder. Många koder är det! Jag kan ingen. Noll. Zero. Men en blogg fixar säkert biffen. Så får det bli. Idag börjar jag blogga och imorgon skall jag börja plugga koder. Och köpa en ny dataskärm. Jag längtar redan tills imorgon. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar