fredag 27 februari 2009

Ränderna går aldrig ur

Fick ett telefonsamtal till firman. Det var en man som presenterade sig som min 'personliga kontakt' hos Telia. Det var välkommet. Telia är nämligen det där telebolaget som man inte kan ringa till. Jo, man kan ringa dit om man vill leka tonvals-tut ett stund. Men man får inte prata med någon. Men nu fick jag en 'personlig kontakt'. Wow! Liket lever.

Det märks kanske att jag har en något återhållsam ställning till Telia. Av någon anledning har jag det till de flesta avdankade statliga kolosserna i vårt land - Telia, Posten, SJ, Försäkringskassan...- institutioner som fungerar bäst om dom slipper att hantera kunder. Reklambyråer har lagt ner mycket jobb på att förändra deras ansikte utåt. Men om dom måste ha kundkontakt med någon 'där ute', ja, då spricker fasaden. Kunder är ett ofog som stör deras arbete.


Tillbaka till Telia, eller Televerket som fadern säger. Jag fick ett problem med en faktura. Dom tog mer betalt än vad mitt avtal sa. Jag mailade glatt till min 'personliga kontakt', på Telia. -Hjälp mig, jag har ett problem.


Svaret kom omgående: Kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag hänvisar till Telias 'kundtjänst' på 90400...pust...men dom gav mig en 'personlig kontakt' i alla fall. Ska bli spännande att se vad det innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar