torsdag 26 februari 2009

Snön faller och jag med den...

När skall det sluta? Det höll på när jag vaknade i morse, och det håller på ännu. Jag borde skotta. Jag borde kanske köpa en snöslunga. Men snart är det vår. Det är så man resonerar för sig själv. Snart är det vår. Då står slungan bara och tar plats i garaget. Men snön vräker ner. Om jag skottar nu, så töar det säkert imorgon. Då har jag slitit i onödan. Men om jag inte skottar nu, och det inte töar imorgon...ja, ni förstår. I alla fall ni som bor way up north. Det finns en sägen här uppe om en Göteborgare som flyttade upp. Det började med att han njöt av den fina snön. Han älskade att skotta snö. Det var frihet sa han. Det slutade med att han fördes bort i tvångströja. Jag skall nog skotta idag. Men jag sticker ut och joggar först. Så kanske det löser sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar