måndag 17 augusti 2009

Back to school

Kl 04.00 vaknade jag och stirrade rakt in i Lilldotterns ögon. -"Är det inte morgon nu?", undrade hon klarvaket.
Idag var det första dagen. Lilldottern tror att det är första dagen i skolan, men egentligen är det första dagen på fritids. Förskoleklassen börjar nästa måndag. Men det struntar Lilldottern i. She couldn't care less. Hon vill komma igång. Tänk om hon bara visste...


-"Nä, sov en liten stund till. Det är mitt i natten..."
-"Då går jag upp i mitt rum..."


Kl 06.00 öppnas dörren igen, och Lilldottern säger att "nu är det super duper ljust ute, så nu måste vi äta frukost och gå raka vägen till skolan." Så det är bara att hasa sig upp...

På väg till skolan/fritids så säger Lilldottern;
-"Vet du, om några år, när jag är typ sexton år. Visst får jag gå själv till skolan då...?"


Snart är vi där lilla vän...mycket snarare än vad man vill.


Undrar om hon vaknar kl 04.00 då, klar för en ny dag i skolan. Nya möjligheter. Kunskapstörstande. Hungrig på livet.
Men om hon gör det, vilket jag tvivlar på, så verkar det i alla fall som om hon går dit själv. Alldeles av sig självt.


-Fan tro't...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar