torsdag 13 augusti 2009

Jo, jag var där...

Mycket har skrivits om hennes besök i Sverige. Och jag kan till viss del hålla med om kritiken. Men man går till en konsert med olika förväntningar. Madonnas är ett skådespel med ljus, videos, dansare och stora scenförvandlingar. . Allting är relativt, men här kan man få viss förståelse för att biljetten är dyr.

Madonnas entré är storslagen. När hon till slut kör 'Like a prayer' så gör det hela konserten för mig. 'Miles away' kommer nog bli en ny favorit. Och hennes avslutning 'Give it 2 me' går inte av för hackor. Det är inte 'Twist and shout', det är det inte. Vi river inte Ullevi. Men det är en högoktanig avslutning.

Men, som så många redan sagt, zigenargänget i mitten...tja? Och om man har så många hits, och inte varit i Sverige på 19 år, så skall man kanske bjuda på några fler av dom? Rätt upp och ner. Utan techno. Då hade hon fått fler solar, fyrar och getingar.

Hursomhelst...min och Hjärtats musiksommar går vidare, och vi anser den avslutad efter Europes konsert på Götaplatsen på fredag. Jag tror att jag gör en objektiv sammanfattning av sommaren efter det.

Eller blir den kanske lite subjektiv?

Rock on'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar