lördag 6 juni 2009

Aj, aj, aj

Nä, man kan inte vinna matcher på bänken. Tyvärr har vi kanske inte tillräckligt med bra spelare just nu. Men vi har ju ändå en kille som storklubbar i Europa värderar för sisådär mellan en halv till en miljard kronor. Han har vunnit ligan i alla klubbar han spelat för. Han är första svensk att vinna italienska skytteligan på hundratals år. Det är ju bra. Kan vi lekmän tycka...

Men vad gör man då när man efter 12 minuters spel mot Danmark får en straff? I en match som måste vinnas till varje pris? Jo, man tar fram det stelaste träben vi kan hitta norr om Alperna. Kim Källström! Nä, varför skall man välja Zlatan? Det var säkert Kims tur? Det måste ju vara rättvist och svenskt och lagom och alla skall tycka att det är roligt att vara med...eller så stog det så i Lagerbäcks pärm, vad vet jag? Jag är ju bara lekman, som sagt.

PS.
Och får jag se Daniel Andersson i ett svenskt landslag igen, ja då vet jag att han har ett antal fotografier på Lagerbäck i en prekär situation i sin ägo. Och dom har han haft i många, många år.


Nu skall jag ta av mig den blå-gula t-shirten och smyga ner den i tvättkorgen. Jag spillde visst lite på den när Kim missade straffen...

På onsdag tar vi nya tag. Mot Malta...hjälp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar