lördag 27 juni 2009

Voff Voff

Tog en runda runt Uvberget i hettan. Tungt, tungt. Plötsligt kommer två hundar emot mig, men en husse som låg som ett streck bakom dom. Kopplade förvisso, men med 10 meters koppel spelar det ingen större roll. Den ena hunden hoppar upp och biter/nafsar mig i höften. Tröttheten var som bortblåst, och jag satte av med högsta fart över stock och sten. Bakom mig hör jag hur Husse säger - "Men jag har ju sagt att du inte får hälsa på det sättet"...

Jaha, tänkte jag. Vad bra att ni kommit överrens om det... Hallå! Du pratar med en hund. Man kommer inte överens om saker med ett djur. Dom gör som dom vill.

Hade Lilldottern varit med hade min höft kunnat vara hennes ansikte.

Dom skrämmer mig lite ibland. Hundarna. Och hussarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar