fredag 10 juli 2009

Efter sol kommer regn

Vad var det för en positiv gamäng som kom på att "efter regn kommer sol"?

Vad jag kommer ihåg, låt hända som en vag hägring, så var det så soligt och varmt för exakt en vecka sedan att det var svårt att gå barfota på altangolvet. Man fick använda Hawaiian Tropic med solskyddsfaktor 15 - i skuggan. Man fyllde upp lillpoolen med 2000 liter svalkande vatten. Man satt på den kvällsljumma altanen med en nygrillad laxbit, färsk potatis och en källarsval pilsner. Man hade semester (eller var pappaledig menar jag). Man njöt. I fulla drag!

Och vad hände då? Änglarna har gråtit över oss oavbrutet. Vad är det som gör dom så ledsna? Vi som både sorterar sopor, använder bergvärme och kör miljöbil borde väl premieras? Eller vill dom bara retas för att jag glömde mitt stora paraply i Göteborg?

Nä, mina vänner. Naturen har bara sin gång. Det är som det alltid har varit.
Efter sol kommer regn...

Nu spelar lilldottern 'Cara mia' på högsta volym. Det är nog hennes sätt att säga att nu är dags för frukost...Ha en bra dag :-) - - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar