tisdag 28 juli 2009

Piggelin på flaska?

"Idag skall du få en present", sa Hjärtat igår. "Vad spännande", tänkte jag.

Presenten var en flaska Chi san. Jag förstår verkligen varför jag fick den. Jag har inte direkt sprudlat av överskottsenergi den sista tiden. Tvärtom har jag nog varit ganska trött. Trött på att bara äta ett ägg till frukost (GI). Trött i spåret (GI?). Trött på vädret (SMHI?) Bara trött (CSI?).

När jag hasade mig upp till frukosten imorse så stod det en lite hutt bredvid ägget (GI). "Oj, det ser precis ut som en liten Jäger", sa jag. "Va gott! Passar säkert bra till ägget" (GI). Jag luktade på hutten. Men va f-n... Den luktar ju faktiskt Jäger... Nu var det inte lika roligt längre. Jag ryckte åt mig flaskan och läste noggrannt på etiketten, och där stog det att man skulle bli märkbart pigg inom en liten stund. Piggelin på flaska? Perfekt! Jag tog mod till mig, stängde av näsans funktion för en liten stund och hällde i mig hutten.
Ja, det luktade kanske som Jäger, men det smakade i alla fall inte som det.
Det smakade Fernet!..


Nu var det några timmar sedan jag tog hutten. Om jag är pigg? Tja! Märker inte någon större skillnad. På torsdag skall vi åka upp till Storsjöyran. Då skall jag prova med en riktig Jäger till frukostägget (GI) istället. Blir jag lika pigg av det, så kör jag kanske på det. Det är ju semester.

"Tack för presenten", Hjärtat!

"Chi san"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar