måndag 6 juli 2009

Nu är det över igen...

Festen i Mittens rike är över för den här gången. Vi orkade igen. Vi överlevde igen. Ingen förstår hur det går till, men så är det. Man längtar till det innan. Man längtar tills det är slut medan det pågår. Men man längtar tills nästa gång när det är över.


Tomas Ledin drog flest folk. Festligt och folkligt, och jodå - inte ett moln så långt ögat kan nå...Ace of Base hade klätt på sig sina svarta långrockar och marcherade in på scenen. Happy nation! Men det är fortfarande Uffe som regerar. Med Janne Bark bredvid sig. Tryggt. Rockigt! Du gör mig galen!

Den svenska rockeliten var alltså där. Föredettingar kan man tycka. Men det finns ju inget annat att välja på. Rockande föredettingar eller Idoldeltagare? Vi kör på rockande föredettingar. Jag antar att dom sett att arenan är öppen. Att manegen är krattad. Konkurrensen från 'dom nya' är obefintlig. Varför inte köra ett tag till? Grattis gubbar! Rock on'!

Och han sa det själv där på scenen, Uffe - "Ni kanske har hört vad jag sa efter en konsert i Uppsala? Att det är över nu. Att jag skall lägga av att turnera. Jag skall avslöja något för er, gott folk! Jag ljög!"

Någongång under helgen, så tror jag att jag sa att det här var sista gången. Att det inte blir någon mer gatufest för oss. Jag orkar inte mer. Att det var Finito. Good Bye!
Men jag skall avslöja något för er gott folk -
Jag ljög!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar