onsdag 12 maj 2010

Det är tanken som räknas...?


Det är svårt att komma ihåg födelsedagar. Det är ännu svårare att komma ihåg namnsdagar. Namnen står inte i mobilens kalender. Man kanske skulle skapa en App för det...

I min släkt finns det ganska många som har namnsdag idag. Charlotte, Charlotta & Lotta är dagens namn. Min mor heter det. Och min syster. Och min dotter. Och min plastdotter. Och min fru. Ja, ni ser. Ganska många. Men jag glömde det ändå.

Idag kom en väskdängare in på salongen. En säljare. Han hade inte glömt. Han bjöd på tårta han. Jag hamnade genast i underläge. Hjärtat satt och log. Säljaren också. Men han fick inte med sig någon order...så skall en slipsten dras. Och dagen var inte slut ännu...

På hemvägen gick jag till stadens juvelerare. En sådan butik som har rena samveten till salu, om ditt eget har blivit lite solkigt i kanten. En klocka till Hjärtat fick det bli. En knallröd. Lillhjärtat har börjat samla på berlocker från Tomas Sabo. Det finns 1 miljon olika att välja på. Jag valde, med butikschefens hjälp, berlocken på bilden här uppe. Ett Peacemärke med en vakande ängel på.

Paketen delades ut vid middagen. Fina paket var det. Lillhjärtat undrade var jag hade köpt de lila snörena, för dom var jättefina...hon öppnade paketet och kände genast igen förpackningen.

- "Åh, en berlock, jippie"...

- "Jaha, du valde en med ett bilmärke på...jaha..."

Ett bilmärke? Hon tror att peacemärket var en logotype för ett bilmärke...
Men det är ju ändå bara tanken som räknas.


-"Eller?"

3 kommentarer:

  1. Jaha... Charlott-dagen var det ja. Och så glömmer du att nämna din Guddotter i texten. Förbättring till nästa år!! ;)

    SvaraRadera
  2. Sorry...men vet du vad? Säljaren som bjöd Lotta på tårta har en fru som heter Charlotte...men han glämde att fira henne, hehehe.

    SvaraRadera
  3. Oj, han fick nog ta turen förbi guldsmeden dagen efter. ;)

    SvaraRadera