tisdag 11 maj 2010

En ny Zodiak?

Lillhjärtat har på senare tid blivit medveten om vilket stjärntecken hon är född i. Jag blev medveten om det när hon och jag stod i glasskön och Lillhjärtat skulle bestämma sig för vilken glass hon skulle välja. "Hmmm, ska jag ta en Crazy gum eller en Ice cool guitar"? (vad var det för fel på Puckstång?). "Hmmm".

Jag vänder mig mot killen i kiosken och säger lite ursäktande - "ja, det här kan nog ta lite tid, hehe".

-"Ja", säger Lillhjärtat, "för jag är en våg..."


Nästa utmaning kom när hon skulle bestämma sig för om hon skulle följa med mamma på stan, eller vara kvar hemma med pappa och slappa. (för detta var en av dom där ovanliga dagarna när pappa var hemma och bara slappade). Alternativen vägdes mot varandra. Ingen får ju bli ledsen för att den blir ensam. Skall jag göra det, eller det? Tänk om man missar något någonstans. Plötsligt så skriker hon högt
- "ÅÅÅHHHH JAG VILL INTE VARA EN VÅG"!


"Nähä, vad skulle du vilja vara då"?
"Jag skulle vilja vara en räka...som mormor".
"En räka? Hon är väl en Kräfta"?
"Nej! Hon är en Räka"!


End of discussion...when all is said and done!

1 kommentar: