lördag 1 maj 2010

Regler är regler!

Ibland står man där med skägget i brevlådan och en dumstrut på huvudet. Igår så hade jag med massa kartonger i bilen som skulle lastas in i butiken. Jag kör in på gågatan och lastar ur. Efter en stund får jag känslan att det nog är bäst att flytta bilen så man inte får en böteslapp på rutan.

Jag letar upp en gata som var helt bilfri (!). Första platserna är handikapp-platser, så jag kör fram en bit innan jag parkerar. Går sedan runt kvarteret för att lägga pengar i apparaten. En exemplarisk parkering. Skulle man kunna tro.

Jag kommer senare tillbaka 10 minuter för sent. Och jodå, det sitter en lapp på rutan. "Men va fan", tänkte jag. "10 minuter var väl lite väl nitiskt". Men böterna gällde inte att jag var för sen, utan att jag stod parkerad i en parkeringsruta avsedd för handikappade. Vilken jävla ruta? Kan någon se parkeringsrutorna på fotot? Anyone?

Man kan fundera på många saker här. Om jag hade stått kvar på gågatan, så hade det förmodligen blivit mindre böter. Om jag struntat i att köpa parkeringsbiljett så hade jag i alla fall sparat in dom pengarna. Om någon hade målat rutor på gatan så hade jag vetat vad rutorna fanns.

Han hade säkert en mysig valborg, han parkeringsvakten.


Pajas...

Men jag fick ju något att skriva om...Tack!

Pajas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar