måndag 31 maj 2010

Kalle Jularbo?

Tiden går fort, och barn kan göra det så smärtsamt uppenbart. Inte bara genom att dom växer ikapp oss, utan för vad dom säger -

Idag hämtade jag Lillhjärtat i min gamla pärla - Volvo 745 '91.
"Racerbilen", som vi kallar den, jag och Lillhjärtat. När vi satte oss i de bekväma sätena för att fara hemåt (i Mittens rike åker man inte - man far) så höjde jag volymen på radion. Man spelade Thriller med Michael Jackson.
"Groovy", tänker man och höjer således volymen så högt som dom gamla Blaupunkt högtalarna orkar med. (Man höjer till max, sedan sänker man lite tills skrammlet från dom lösa skruvarna försvinner - det finns inga genvägar till det perfekta ljudet)

Lillhjärtat stönar högt i baksätet.
-"Vad e det? Spelar jag för högt, eller vill du att jag skall sluta sjunga med"?
-"Närå, men varför spelar dom alltid gammaldags musik i den här bilen för"?

Gammaldags musik? Michael Jackson?
För mig är Kalle Jularbo gammaldags musik.
King of Pop - gammaldags? Nä nu...

As time goes by...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar