måndag 31 maj 2010

En glad Mors Dag!

På Mors Dag vaknade jag och Hjärtat upp i Umeå efter en hårdrockskonsert. Lillhjärtat, hon var hemma hos Mormor. Hon skulle säkert gärna varit med på konserten istället. Hon ä l s k a r after-ski, så lite 80-talsdängor från Europe skulle nog kunna falla henne i smaken. Men hon får vänta ett tag till på den upplevelsen. Detta var en Mamma-Pappa hårdrockshelg!


På morgonen (ja, eller kanske mer på förmiddagen...eller framåt lunchtid) så ringde vi till henne. Hjärtat pratade först en stund, innan jag fick luren.

-"Pappaaaa. Idag tog jag fram min börs. (Man säger börs om plånbok här i Mittens rike) Sedan la jag en tjugokronorssedel, en enkrona och en femtioöring i ett kuvert. På kuvertet skrev jag - Grattis på Morsdag önskar Lotta".

-"Jaha, från Lotta, hur tänkte du då"?

-"Jo Mormor är ju mammas mamma, så jag gav det från henne. Mamma sa att jag skulle göra en teckning, eller bjuda på fika eller nåt. Men jag gav henne pengar jag!"


Det är nya tider nu!

Minsta motståndets lag.

Allting går att köpa för pengar

Äpplet faller inte långt ifrån trädet.


Jag väntar med spänning till Fars dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar