måndag 2 november 2009

Gratis är gott

Jag vet inte om du varit i situationen som jag hamnade i idag. Men har du inte redan varit där, så kommer du garanterat att hamna i den. Diskussionen om att - "Nej, man kan inte köpa allt man vill ha. Nej, det kostar pengar. Jag är inte gjord av pengar" osv. Och då menar jag diskussionen med barnen, inget annat. Om det inte är med barnen som man hamnat i den diskussionen, så har du ett än mer komplicerat problem...

Lilldottern ville ha något i affären, och så körde man igång. Efter ett tag frågar hon mig - "varför är inte vissa saker gratis i affären då? När jag har loppis, då är vissa saker gratis i alla fall".

Eeh...jaha...men varför då...?

Jo, för jag tycker att man skall vara snäll mot andra ibland, och dom kanske vill ha kvar sina pengar och så...

Hörde du det, Stig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar