torsdag 29 oktober 2009

Har jag missat något?

Snart är den här! Halloween. Lilldottern har hållt på i över 1 vecka med alla förberedelser. Det pysslas, tisslas och tasslas. Jag vet inte ens om Halloween är imorgon eller på lördag. Eller är det både och? Och jag vet inte ens varför?

Jag frågade Lilldottern lite spydigt om hon tyckte att Halloween var lika spännande som Julen. Och självklart fick jag det svar som jag inte förväntade mig. -"Jaaa, Halloween, Fylla år och Julen är lika spännande". Jaha, julen har slunkit ner på tredjeplats? Julen! Trea? Hallå!

Kidsen vill ha lite spänning. Blod som rinner. Ögon som poppar ur sin håla. Liemannen som knackar på dörren och vill ha godis. Skelett som hänger i taklampan. Vad har då en fet och glad gubbe i röd kostym och skägg att komma med? Mindre och mindre...

Och här sitter man bredvid och tittar på, och tror att allt är som förr. Att barnen längtar till julen och sitter där och tindrar med ögonen framför Kalle Anka.

Det är nog läge för att dra på sig en dödskallemask, servera magotts till middag som sköljs ner med råttblod. Happy Halloween everybody!

Vilken dag var det nu då?

Och varför?

Anybody?

2 kommentarer:

  1. för vissa är det alla dagar för andra i morgon.
    detta pga att man skall få äta mycket godis och dricka gott!
    precis som med julen har själva syftet försvunnit till ngt ointressant utan bara ngt nödvändigt för att vi skall kunna frossa!
    filifjonkarn

    SvaraRadera