fredag 2 oktober 2009

Here we go again

Det är bara drygt 5 månader sedan snön försvann från Mittens rike...bara 5 månader sedan...bara drygt 5 månader sedan man skottade, halkade, snorade och svor...och idag börjas det igen. Att varje tidig morgon, lite småhuttrande stå där med stelfrusna fingrar och skrapa rutan på bilen...

Idag åker vinterdäcken på Pärlan. Kupévärmaren plockas fram. Inget att vänta på. Bara att lägga sig på rygg och acceptera Kung Bores återkomst. Det kan vara ett ålderstecken att man ger sig så lätt. Jag ser fortfarande ungdomar på väg till skolan i korta kjolar och tighta skinnjackor. Jo, dom ser faktiskt ut att frysa en hel del, men dom ger inte upp. För dom är det fortfarande sommar. Positive thinking?


På TV 4's väderkartor har det börja falla snöflingor. Det är bara en tidsfråga i Mittens rike. Snart singlar dom ner utanför fönstret. Jag har redan plockat fram snöskyffeln från förrådet. Jag är beredd... Åh, Gud vad jag hatar att skotta snö...

För 3 veckor sedan var jag på Jamaica. Den storpupillade taxichaffisen sa oavbrutet till oss - "Smile, Laugh, Have fun, Life is too short to not laugh (Wanna smoke?)"...Den mannen behöver aldrig vaknat upp i Mittens rike i oktober...november...eller februari heller för den delen. Hur f-n orkar vi?...

"Give me hope Joanna"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar