torsdag 25 mars 2010

Jo rå så att...

Ja, som husägare så ingår ju en del åtaganden och en hel del kunskapskrav. Sådana kunskaper förväntas vara nedärvda. Det kommer kanske som en överaskning för dig, men det fungerar inte så. Det är samma sak i alla ämnen. Jag har en dator, men om den inte fungerar så är det kört. Jag har en bil, och samma sak där. Och jag har ett hus...nä, man kan inte laga saker bara för att man äger dom.

I vårt hus finns två toaletter. Det är bra att ha när alla 4 döttrarna är hemma samtidigt. Men det är också dubbelt så stor risk för något krångel. Den ena toaletten har stått och runnit ett tag. Några månader. Kanske år. Oj, vad tiden går. För någon vecka sedan började den andra också att rinna. Det var lite mer irriterande. Dags att ta tag i problemet.

Det är en obeskrivlig känsla när man lyckats skruva isär mekaniken på t.ex. en wc-stol. Nä, det är ingen komplicerad mekanik, det vet jag, men det skall göras. Och känslan man får när man hittat felet - (en snustorr gummipackning) - åkt till gummipackningsaffären, köpt 2 nya, monterat dit dom och - det fungerar...den känslan är fin och stor!

Jo, man funderar en liten stund på varför man inte gjort det tidigare, det gör man. Men man kan inte låta dessa onda tankar ta över euforin av de lyckliga tankarna.

Så...mitt i livet kan man fortfarande lära sig saker!

Idag skall jag undersöka varför det inte kommer något varmvatten ur duschen.

Det är rart med hus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar