onsdag 31 mars 2010

Politiken före Klimatet?

Jag är en småföretagare jag. Vi har det inte lät, uj uj uj. Jag anser mig även vara ekosmart. Både som företagare och privat. Hade jag även varit pensionär, så hade jag varit engagerad i alla stora valfrågor i debatten. Men sysselsättning och miljö är väl tillräckligt stora frågor att ta ställning i...än så länge...

Jag läste av någon anledning Miljöpartiets 34 punkter i deras valmanifest. Det går inte att bli så arg på någon av punkterna. Man vill slå vakt om miljö och klimat. Skapa bättre förutsättningar för småföretagare. Familjerna skall få det bättre, och skolan, och pensionärerna. God och näringsrik mat skall det serveras. Ja, vad kan man säga om det? Kör!

Men om man då tycker att det där låter bra, då måste man automatiskt rösta för att Mona Sahlin skall bli statsminister. Hallå. Stopp och bromsbelägg. Vad har hon med saken att göra?

Jag tycker att det borde finnas 2 miljöpartier, ett i varje block. Då visste dom ju att dom alltid får någon vid makten som representerar deras hjärtefrågor. För visst var det väl miljön som var det viktiga för dom...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar