lördag 20 mars 2010

Nytt avtal? Jaha...

I grunden är vi människor lata, och lite dumma (?) Jag utgår från att vi är lite dumma, för det är så jag känner mig nu. Viktiga människor sitter just nu i en avtalsrörelse för att göra upp för "sina medlemmar". Jag vet inte om någon har frågat mig om vad jag tycker någon gång, men hur som helst...

Där sitter dessa viktiga människor och skall nu försöka komma överens om avtal, som av någon anledning oftast måste skrivas på natten. När det gälle Handels, så förstår jag det mycket väl, för en av deras skötebarn är ju att värna om OB-tillägget. En kvarleva från Krita-tiden, tror jag. Att få lite olika betalt beroende på vad klockan är. Eller vilken dag det är. Undrar vad dom sagt om mjölken kostade dubbelt så mycket på en söndag. Eller bensinen. Eller 50% mer efter kl 18,00...

Tillbaka till dessa viktiga människor och deras avtal. Sitter nu inte alla företag med miniräknaren i högsta hugg och väntar på vad dom kommer fram till på sina nattmanglingar, så att man kan kalkylera om sina priser? "Jaha, lönen upp 3%. Då höjer vi priset på allt 3%".

För någon skall väl betala höjningen i slutändan?

Vem tror du får göra det?

Anyone?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar