tisdag 23 februari 2010

Det var en gång...

Idag är jag hemma med friskt barn. Det är lite högre tempo än med sjukt barn. Men roligare. Jag försöker samtidigt jobba lite. Men Lillhjärtat vill annat. Vi gick igenom högen med hennes papper nyss. Mest teckningar såklart. Vi skulle sortera, och slänga dom som inte skulle sparas. Vi slängde två, efter en lång diskussion. Men i högen av teckningar hittade jag en liten saga. Andra föräldrar kan vara lite subjektiva när dom pratar om sina barn. Så tröttsamt. Sån är inte jag.

Men den här sagan tycker jag faktiskt är lite underhållande -

Ulla Uggla tänkte på Tajland ok beretade det för Ufe.
Han sa at dom skule åka till Tajland.

Då sa Ulla Uggla Ja.
Då åkte dom till Tajland och åt en kokosnöt och spelade bandy.
Sen sa Ulla at dom skule åka häm.
Då sa Ufe Ja de jör vi.
Snipsnapslut
Så va sagan slut.

Publicerad efter godkännande av författaren,
om jag lovade att ändra stavningen på Ula till Ulla,
så att alla kunde förstå.

When all is said and done...


1 kommentar: