torsdag 4 februari 2010

Positivt tänkande?

Ännu en sån där dag. Dom har varit onödigt många nu. Det vräker ner, dag efter dag. Det finns ingenstans att göra av den längre. Snöjäveln! Det värker lite i ryggen. "Se det som en träning" säger grannjäveln. Jo, tjena! Träningen väljer man själv när man vill göra. Snöjäveln kommer alltid opassande. När man ska till jobbet. Eller när man kommer hem från jobbet. Eller på helgen. Opassande kommer den i alla fall. Och precis när man skottat rent på garageinfart, gångvägar och trottoar - då kommer snösvängsjäveln som ett brev på posten. Då står man där och blänger på en meterhög snövall. Andras snö. Som han drar med sig och lägger framför min dörr. Jo, man tackar.

Jag har funderat på att skaffa snöslunga i flera år nu. I år mer än någonsin. Varje dag ungefär. Och natt. Nu går jag och tänker som så - nä, jag skiter i att köpa en snöslungejävel. För då kommer det nog inte en snöflingejävel till i år...

Men nu frågar jag mig - Är det negativt, eller är det positivt tänkande...?

Anyone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar