lördag 18 april 2009

Butterfly Flop

Efter lite zappande så hamnade vi igår på en BMX tävling på Eurosport. Grabbarna gör ofattbara stunts i en ramp, där ingenting ser omöjligt ut. Volter, skruvar och inverterade...nånting. Vi zappar vidare och hamnar på hästhoppningen från Las Vegas. Det slår mig direkt vad lite som faktiskt hänt i den sporten...speciellt i jämförelse med BMX tävlingen. Och som jag sagt tidigare...det är väldigt viktigt att jämföra. Hästhoppningen ter sig lite...tråkig.

Jag tror att det är viktigt att hitta på nytt för att behålla sin publik. Man kan inte bara springa omkring på en grusplan kors och tvärs och hoppa över några hinder då och då.
Tänk om någon Schoekelmüller kunde springa in på en tävling, och istället för att sitta på en Butterfly Flip, så gör man entré på Butterfly Flop. Om hästen sedan kunde floppa över ett hinder som den värste Stefan Holm, då skulle även jag jubla. Eller trippa fram åt sidan och saxa över en dubbelkombination. Det skulle väl se ganska spektakulärt ut? Eller göra en dubbel skruv. Eller baklängesvolt. Och för mitt inre så ser jag hur hästen tar sig över sista hindret i Boklövs gamla beprövade V-stil. Då skulle även jag kunna bli ett hästhoppningsfan. För vad det nu skulle vara värt...ja, sånt funderar jag på ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar