söndag 5 april 2009

Fashion is for Fashionpeople!

L'Oréal Professionnel bjöd mig och Hjärtat på event i kungliga huvudstaden. Drink i baren på Clarion Sign, följdes av att Charlie (Lyxfällan) visade hur vi skulle kunna bli rika som troll. (Inget nytt under solen, tyvärr) Efter det lite champagne och maratonvisning av Toni&Guy samt Patric Lernberger. Jag och Hjärtat hängde givetvis i baren längst bak, vilket fler och fler gjorde efter hand. Att dom aldrig lär sig... Bussar tog oss sedan till Sturecompagniet där det slutade med att man stog och sjöng Sweet child of mine för fulla muggar, innan vi tog en promenad genom vårnatten (!) till våra mjuka dunbolster, som vi äntrade med magarna fyllda med köttstrimlor och vitlökssås från KebabCity. Yummie!

Söndagen skulle bli en dag på stan. Kolla in vårmodet. Då slog det mig att alla framgångsrika bloggar är modebloggar.

Här börjar min ModeBlogg -

Spanade in vad som fanns att erbjuda på PUB & NK. Vill-ha-listan skrevs löpande med osynligt bläck i mitt huvud -


  • Nylonjacka (Raf Simons)
  • Skjorta (Dior)
  • Farfarströja (Martin Margiela)
  • Skinnjacka (Pour)
  • Ziptröja (Yohji Yamamoto Y3)
  • Tee (Jil Sander
  • MC-jacka (Belstaf)
  • Jeansskjorta (Our Legacy)

Nu var det bara att hosta upp 25 000 riksdaler och våren skulle var räddad. Det enda som låg i påsen som jag bar med mig hem från shoppingen var en skjorta från Diesel. Till Lilldottern...
Men det är väl som Fatima på NK Herr Trend i Göteborg en gång så klarsynt sa - "Fashion is for fashionpeople"

Men jag är en småbarnsfar från Mittens rike. Nu skall jag åka hem och skotta.
Här slutar min ModeBlogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar