tisdag 28 april 2009

K4, K5, K10A, K12...& K2

Inatt kom jag "plötsligt" på att den skall in snart. Inkomstdeklarationen. Stön. På måndag skall den ligga i lådan. I år har dom visst dragit in på drive-in funktionen. Spartider på skatteverket också måntro? Man måste alltså lägga den i lådan alldeles själv i år. Såpass!

Jag och Hjärtat skall ut på en utflykt till Stockholm. Vi åker i em och tillbaka imorgon kväll. Knoppar hos Lillasyster på Lidingö. På torsdag morgon flyger jag till västkusten och är tillbaka på måndag em. Det ger mig inte så mycket tid för att göra den där deklarationen. Ja, om man slapp alla bilagor så gick det väl galant. Men så är inte fallet. Bäst att börja nu. Läser lite i den fina broschyren som man får med. "Fyll i blankett K4. Vi förväntar oss en K10 också eftersom du är näringsidkare, och säkert har tid över att fylla i mer blanketter än alla andra...Kanske en K12 eller K13 också".

Jag vet inte om det är helt förvirrat eller sunt, att jag istället börjar tänka på K2. Det mytomspunna berget på gränsen mellan Pakistan och Kina. Bergens berg. Klättrarnas berg. Med sin extrema höjd och svårighetsgrad anses berget vara det mest svårbestigna i världen. Det är få berg som bergsbestigare har sådan respekt för som för K2. Ingen har någonsin bestigit K2 vintertid.

Skatteverket säger att K2 är blanketten för Uppskov Bostad. Undrar om dom är medvetna om det. Klättrarna på K2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar