torsdag 23 april 2009

Skrivmaskin? Anyone...?

Jag läser att man är bekymrad för att försäljningen av CD tappar ytterligare mark. Minus 8% tror jag att det var. I USA var det bortemot 18%. Jaha!
Jag kommer ihåg ett gammalt företag som hette FACIT. Jag tror att dom var svenska t.o.m. Dom tillverkade skrivmaskiner i många herrans år. Fina, rekordeliga skrivmaskiner. Det gick nog bra. Dom var marknadsledande inom sitt gebit.
När PC datorerna började komma på marknaden så vägrade Facit att se på det som mer än en 'fluga'. Dom var för stora, besvärliga och otympliga. Ingen skulle klara sig utan en skrivmaskin i framtiden...

Någon som har en skrivmaskin där hemma? Anyone?

Jag har sagt det förut. Det kan vara dags att se över den där hippa musikbranschen. Stim-pengar och CD-skivor är kanske lite förlegat.
Hitt på nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar