söndag 17 maj 2009

Blått på vitt på blått...

Jag har gått och retat mig på det i många år. Att när vi målade om huset förra gången, så råkade 'någon' kladda så att den blå färgen på fönsterfodren, hamnade lite in på de vita fönsterbågarna. Sådant stör mitt öga. Ändå har man bara gått och tittat på det i flera år. Men efter denna helgen, plus kanske lite av nästa helg också, så är den saken avklarad. Skönt!

Grannen kom över och tittade på när jag målade idag. -"Är det inte dags att måla om hela kåken snart?" sa han med ett flin.
-"Nä, nä, nä. Det gjorde jag ju för bara ett par år sedan. Det skall nog hålla några år till", sa jag med osäkerhetens darr på rösten.
När Grannen gått hem till sitt, så letade jag snabbt fram en sparad färgburk från senaste ommålningen. En sådan där burk som alla husägare har sparad, uti-fall-att man behöver bättra på någonstans...Jag hittade burken, och på etiketten stog det 2002-07-14...! 2002? Undrar varför jag köpte målarfärgen flera år före jag målade om...det brukar man ju inte göra...2002...7 år sedan...det kanske är dags att måla om...snart...


Men den dagen, den sorgen. Idag har vi alltså målat staket och fönsterbågar skinande vita. Nu är det irriterande blå kladdet på det vita borta.

Undrar hur länge jag orkar gå och irritera mig på den vita färgen på den blå fönsterfodren?

1 kommentar:

  1. Hej Tokfan.....
    Vilken kul blogg..Många långa skratt.
    Fortsätt skriva du är en naturbegåvning.!
    Kram på dig:) L på tångsta v.30

    SvaraRadera