tisdag 26 maj 2009

Trädgårdsarbete är för...

Det började smyga sig på mig redan förra året. Trädgårdsintresset...! Jag, Hjärtat och Lilldottern var på Liseberg, och det var då jag kom på mig själv. Jag gick och sneglade på de fina planteringarna. Fatta själv! Det är ju sånt som föräldrar sysslar med. Sedan såg jag att även Hjärtat gick och beundrade blommorna. På Liseberg! Mycket vuxenpoäng blev det? Då var vi tvungna att gå direkt bort till Tyrol och svepa en schtor schtark. Ordningen var återställd. Nu tänkte vi inte mer på det där...

Men nu så sitter jag på altantrappan varje kväll, spanar ut över ägorna och skissar upp för mitt inre hur det skulle kunna se ut i vår trädgård. Jag har ramlat dit igen. "Några planteringar där, och en pool där, och en boulebana där uppe, och..." sedan så väcks man ur drömmen för att man måste ju gå in och titta lite på sena Sporten.

Men tankarna kommer tillbaka igen när man går och lägger sig. Trädgårds-planerings-tankarna. Dom vill inte försvinna. Jag ligger t.o.m och hoppas på att det skall ligga en katalog från Blomsterlandet i morgondagens Svepet, med lite nya tips. Jag håller på att bli tokig. Jag måste flytta till en lägenhet. Nu! Med en liten balkong...

Jag har förresten sett så himla fina foton på hur man kan odla på sin balkong, och...men...hjälp...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar