torsdag 21 maj 2009

Jag, en trädkramare?

På den snöfria perioden i Mittens rike, så 'brukar' jag ta mina joggingturer runt Uvberget. Där finns en elljusslinga på 2,5 km som biter bra i låren. Det lustiga med terrängen i Mittens rike är att det alltid är uppförsbacke. En del hävdar att uppför- och nerförsbackar jämnar ut sig på en slinga, men icke i Mittens rike. Här är det bara uppförsbackar. Och blåser det, så är det motvind. Och det kvittar om du vänder och springer motsols. Samma sak där...

Hur som helst, så tänker kommunen visst leta sig fram till detta lilla naturssköna Uvberg, för att skövla skogen där. Varför? Ja det kan man undra, men det kan man ju i och för sig göra om många beslut som tas i kommunen...Skogen skall skövlas, för så är det bestämt!

När sådant händer på små orter, och detta är en liten ort, då startas ett "uppror". All heder till dessa människor som agerar istället för att reagerar.
Då dyker det upp namnlistor som skall skrivas under. På vår ort ligger listorna på närbutiken, på bensinstationen och på färg- och parfymeriaffärn'.


Jag är en sann rebell! Så jag har skrivit på alla tre listorna...
undrar vad som händer med mig om dom märker det?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar