fredag 15 maj 2009

Klöverformad pool...eller skrapa fönster?

Jag skjutsade Hjärtat till fakirplanet imorse. Hon skulle iväg på en Kérastase Kongress i tre dagar. Jobb, jobb, jobb...Hon skall bo på Hotel Skansen i Båstad. Ett hotel med "underbar utsikt över havet. På hotelet finns även en generös spa- och rekreationsavdelning med en vacker klöverformad inomhuspool, japanskt bad, ångbastu och ett digert utbud av spa-behandlingar att välja mellan". Vilken tur hon hade, Hjärtat, att dom lade kongressen just där...

Jag och Lilldottern' stannar hemma. Jag skall skrapa och måla fönster. Skura och olja uteplatserna. Måla staket. Och...klippa gräs. Yeah! Det gäller att dra igång och genomföra dom där husprojekten tidigt på säsongen, innan man kommer på att solstolarna är så sköna. Så jag har helgens schema klart för mig, om nu solen behagar att lysa i Mittens rike såsom utlovat.

Ändå sa hon dom där orden, Hjärtat, innan hon åkte iväg till sin klöverformade pool och japanska bad - "Usch va jobbigt att åka iväg. Jag hade hellre varit hemma i helgen..."

-Fan trot' Hjärtat! Fan trot'!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar