söndag 29 mars 2009

Accept the modern times!

Trots att livet kan tyckas ha lite väl mycket grå vardagar, så kan det nog uppfattas som lite komiskt ändå om man skulle titta på det lite mer nogrannt. I ett helikopterperspektiv, som det heter.

Idag t.ex, så satt jag i bilen och funderade på vad som hade utspelat sig i mitt liv denna grå söndag, i Mittens rike. Som ni redan vet så hade Super Daddy redan tillbringat en stund med Lilldottern på 'barntijater'. Och det var kanske inte så komiskt, vad vet jag. Men sedan, förstår ni. Sedan lämnade jag Lilldottern hos sin halvsyster, min plastdotter nr 3, där Hjärtats ex-man tog emot henne i dörren. Sedan åkte jag vidare in till stan för att hjälpa min Gangstadotters', numera fd sambo - Rockern' - att flytta till en egen lägenhet. Alltså från min plastdotter nr 1!...

Man skulle kunna tycka att hela upplägget är lite annorlunda, och det är det säkert. Men jag väljer att se på det som helt normalt. Eller ganska normalt i alla fall. Vi får väl se om ordet 'kärnfamilj' står att finna i Wikipedia om några år.

Att La Gondola dessutom har fått en helt ny innebörd, det är, som man säger, en helt annan sak...men dock - komisk.



1 kommentar:

  1. Ja, men det var väl hyggligt av dig! Och ja, det är helt normalt. Tips! Du kan ju "redigera"/lägga till info i Wikipedia. :P
    Ses imorgon på jobbet!

    SvaraRadera