onsdag 18 mars 2009

Me Volvo? Nä...

Har varit hos Volvohandlaren i Mittens rike och lånat en Volvo V50 flexifuel. Miljöbil ska det vara, det tycker jag. Passar in i vår nya image. Jag sa till Hjärtat att vi måste titta på alternativ till den lilla BMW'n som vi spanat in oss på. (Och då menar jag inte den Z3 som jag skrivit om tidigare. Den drömmen är bara min!) Så idag har jag kört några mil i en Volvo. Jag har ju även en Volvo 740 GL-91 som ni kanske vet, så jag veeet ju hur det känns att köra en Volvo...

-"Men det är viktigt att jämföra", som Anton sa i Mitt liv som hund. Det är ju först nu som jag vet att det inte blir en ny Volvo. Att det istället blir en BMW igen. Den är lite mindre. Den är lite dyrare. Men det känns rätt. Och känslor är ju viktigt, eller hur tjejer? Och tyskarna kan ju det där med känslor...Vi tar en vit, tror jag. Auf wiederhören!

1 kommentar: