måndag 30 mars 2009

Achmed

Jag är skeptisk mot stand up. Tyckte att det var rätt kul när det dök upp på Norra Brunn i början av 90-talet. (1990-talet...!). Ja, efter några pilsner vill säga. Nu är det ju i stort sett samma figurer som håller på ännu. Samma under-bältet skämt. Känns sådär, eller va?...

Jag har känslan att dom är bättre på det där over there. Av någon anledning så gillar jag t.ex. Seinfeldt. Både i TV-serien och som stand up. Det är väl en generationsfråga. Eller kanske t.o.m en könsfråga, för Hjärtat förstår mig inte. Jag pratar fortfarande om Seinfeldt...!

Men ingen kan väl låta bli att fnittra åt Achmed - the dead terrorist? Jo, det kan kännas lite fånigt att sitta och titta in i en dockas ögon och tycka att han är hur kul som helst, men så är det.
Gå in på you tube och fnittra du med. Lova!

Lilldottern är för övrigt hemma från dagis idag. Hon hostar. Jag vabbar. Hon spelar Melodifestivalskivan på högsta volym. 'Baby goodbye'! EMD va? Barn bör ha feber när man vabbar. Ligga och slumra framför en film. Nu spelas 'Gimme, gimme' med systrarna Päivirinta. Ge mig en dubbel Treo.

Silence - I kill you...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar