söndag 15 mars 2009

Mina vänner! Hur mår vi egentligen?

I vårt samarbete med Rostedt, som har sina rötter i Thailand, så berör vi då och då holismen som tankesätt. Det är så självklart i den asiatiska livstilen. Precis som du tänker nu, så tänkte jag första gången jag hörde om det...- Flum!
Men man menar helt enkelt att summa sumarum av vårt liv, är starkare än smådelarna av vårt liv var för sig. Kroppen, själen, tankarna, omgivningen - allt styr hur man egentligen mår.

Är det något som är fel inuti dig - då syns det klart och tydligt för omgivningen (vad du än tror) på ditt ansiktsutryck, hur du rör dig, hur du agerar i olika situationer, osv. Är det något utanför din kropp som är fel, då känner du det tydligt inuti dig - stress, ont i magen, oro, svårt att sova osv. Vi har accepterat att man kan rätta till vissa störningar med allt från shiatsu massage, akupunktur till att inreda enligt Feng shui. Kanske lite flummigt, men ändå accepterat!?

Mina vänner! Min omgivning är just nu full med störningar, och dom försvinner förmodligen inte med akupunktur eller Feng shui. Hur gör man då?

Nu längtar jag efter våren!....(nu blev det nog ta mig fan lite flummigt ändå till slut...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar