torsdag 12 mars 2009

Felsydda tröjor!

Jag och Hjärtat har beställt lite tröjor med tryck till tjejerna på salongen. Vita, urringade och figursydda. Logga fram och budskap bak. Snyggt och prydligt.
"Har ni inte en killmodell också"? frågade jag säljaren. "Jodå, inga problem. Vi slänger med ett par i Large. Dom är jättestora i storleken"...my ass...

Idag kom leveransen. Jag öppnade upp kartongen och höll tröjan framför mig. Jodå, trycket satt som vi hade bestämt. Och visst såg den stor ut.
Men det kunde man ju ge sig fan på att dom sytt fel. Stor upptill och tight nertill...

Nu skall jag sticka ut en runda i det 'fina' vädret. Som Göran Rydh sjöng i sin ungdom - Joggin', joggin', joggin' - keep on joggin'...

Annars får jag väl beställa en XL, om dom nu kan sy dom bättre.

Skall även kolla med grannen om hon har några gröna piller kvar.

1 kommentar:

  1. jag har faktiskt gröna piller över och på mej sitter tröjorna tigth upptill och lite lösare nertill (man skall väl inte dra dom över röven?)
    så du kan få köpa dom.....

    SvaraRadera