tisdag 10 mars 2009

Växthuseffekten...var tog du vägen?

Växthuseffekten. VOC. Ozon hålet. Kyoto fördrag. Lohas. Eko-bloggar. Milöbilspremier. Sustainibility...allt och alla påvisar att klimatet blir varmare...
Samtidigt håller Mittens rike på att gå in i en ny istid. Det snöar oavbrutet. Jag skottar lika oavbrutet. Jag vet snart inte var jag skall göra av snön. Och snart kommer väl snösvängen och lägger upp en ny meterhög snövall vid min infart...hmmpf...

Jag ser på vännen Örjans blogg att han idag var inne och kände på det nya gröna gräset på Malmö FFs nya fotbollsstadion. Det känns som ett hån. Samma land. Nästan samma språk. Ändå får han ta del av växthuseffekten medans jag skottar och skottar och skottar... Jag drömmer om min BMW Z3 cab, men det blir förmodligen en snöslunga...nej, jag är inte bitter...ja jag vill leva jag vill dööööö, i Noooorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar