söndag 29 mars 2009

Super Daddy

Idag var det aktivitetsdag med Lilldottern. Hon skulle åka på sin dansskola, men valde istället teater. - "Jag vill hellre gå på tijater", sa hon. Och då blir det så. Super Daddy har bestämt!..

Jag erkänner, jag har lite svårt att förlika mig med att vara småbarnsförälder. Lilldottern är 5 år, men det är fortfarande svårt att förstå. Speciellt när man står i kön, tillsammas med andra föräldrar med sina skrikande ungar, för att gå in på en barnteater.
Det är liksom inte jag. Undrar om alla andra föräldrar i kön tänker precis samma sak? "Åh, gud om jag fick ligga hemma i soffan istället". Eller tycker andra föräldrar att det faktiskt är roligt med barnteater? Man lär inte få ett ärligt svar, så det är lika bra att sluta att fundera.

Nu är teatern slut, allt gick bra, och man lämnar lokalen med lika delar lättnad som stolthet. Lättad för att det är över. Stolt för att man är en sådan himla bra pappa.

Nu skall jag lägga mig i soffan för att ta igen mig lite, och titta på Sportspegeln.
Tingeling!

1 kommentar:

  1. ledsen att meddela.... med tyvärr är ju sanningen den att det var lill dottern som bestämde att det skulle bli tijater och inte super daddy..... allt som oftast gör dom så där dom små dvärgarna..... får en å tro att man bestämt en sak, fast det egentligen är dom som tagit beslutet.....
    men en super daddy, det är du nog även om hon får bestämma....

    nej! din immige är helt enkelt inte riktigt du i säkert mångas ögon.... men det är väl just DET immige är till för?

    madonna biljetterna är betalda och då får vi nog se det rätta popcornet igen.....

    SvaraRadera